storbryggkaffe.blogg.se

Man får tycka vad man vill

Kategori: Allmänt

Nu har jag börjat bli väldigt trött på att diskutera invandringspolitik, folkslag och varför alla ska placeras på samma ställe samt huruvida dessa ställen ska betäcknas som ghetton eller inte.

Jag vet vad jag tycker, de flesta i min umgängeskrets vet vad jag tycker och de som inte vet det kan väl helt enkelt fråga mig. Hädanefter kommer jag inte aktivt delta i diskussioner om SD och dess vänner eftersom det egentligen finns 2½ sidor till detta myntet. De som är emot SD och ser dem som imbeciller, de som är för och verkligen tror/tycker att de räddar det svenska i Sverige samt den där delen som tycker att den där invandringspolitiken SD bedriver är löjlig men man röstade på dem för att röra om i grytan.

Så som sagt är det uttröttande att vi fortfarande diskuterar dessa saker dagligen. Därför säger jag härmed att ni får tycka vad ni vill och ni får tro på vad ni vill! Tycker ni inte att Ahmed ska få hit sina 7 andra medlemmar i sin familj så går det för sig och tror ni att handpåläggning är ett sätt att hela människor medicinskt istället för Alvedon eller mångårig utbildning så får ni tro det med.

Fuck medias jakt på kända människor som försäger sig och fuck er andra som tycker att allt detta jag hittills skrivit är skit, ni kan läsa något annat. Personligen skulle jag rekommendera HiConsumption http://hiconsumption.com/.

Om vi ska gå över till huruvida förorter i storstäderna skall betecknas som ghetton istället. Denna beteckning tycker jag är helt fel eftersom jag tycker att så länge det finns fönster av glas och inte några plywoodskivor där ska det inte vara ghetto. Klipper man fortfarande gräset vid höghusen, städar trappuppgångar, åtgärdar saker som är sönder ska det inte heller betecknas som ghetto. Dessa platser runt om i Sverige är istället låginkomsttagarnas områden. Billiga boenden med närhet till arbete, utbildning och mötesplatser. Ni som verkar så hemskt rädda för olika saker i Sverige och inte vågar er in i dessa områden och förorter ens dagtid kanske ska ta och tänka på att i "Världens Största Demokrati" finns det områden som är mycket värre; som t.ex. Compton eller förorterna till New Orleans.

Sverige är inte farligt. Sverige är inte befolkat av en massa kriminella som vill skjuta dig för att det är roligt. Sverige är fegt.

//StorBryggKaffe

Kommentarer


Kommentera inlägget här: