storbryggkaffe.blogg.se

Snart är den slut...

Kategori: Allmänt

Snart är den slut.. Ja julen alltså. All denna hajp och det enda man får är alkohol, Kalle Anka, någon halvkass tv-personlighet, så mycket mat att man nästan blir rädd att det ska komma någon afrikansk unge och peka med hela handen. Lite som Musikhjälpen där Svennebanan får dåligt samvete för att han duschar för länge. Hemskt att säga det men det hjälper inte att duscha en liten stund för att stackars barnet i Slummen ska få mer vatten. Ska vi kolla färskvatten kan vi väl snacka om allt det vi släpper igenom dammar m.m. och som inte används alls. Vi har ju ändå en hel del vatten i Sverige som potentiellt sett kan användas i duschar och handfat.

När ska vi bygga pipelines till slummen? Detta inlägg skulle ju verkligen inte spegla min syn på vad Musikhjälpen står för och vad den gör för jag tycker verkligen att projektet är utmärkt! 23M SEK är visserligen mycket pengar men det känns ändå bara som en liten droppe i ett stort hav. Jag spenderade väldigt mycket tid på Stortorget med bössa i hand och svinkalla fötter, (ca 70 timmar av 76 möjliga) enbart för att jag tyckte att jag behövdes. Nästa år tycker jag vi ska göra exakt det som Musikhjälpen skapades för, fast i Sverige då vill säga. Hade väl varit onödigt att hjälpa hemlösa i Nederländerna när vi också har samma problem.

Julen var det ja. Jag har kommit på att det blir gula kläder på julafton. Tror inte det blir skjorta men det får vi kolla på. Kanske ska slå till med att kolla Kalle Anka kl 15 eftersom Disney gjort om lite. Och eftersom så många gnällt och gnytt på FB om detta stora problem så ska jag se om jag saknar det. Det är väl härligt med lite förnyelse?! De kanske skulle slänga in några barn från Afrika (jag vet att det inte är ett land) som bryter Koltan för våra elektronikvaror istället för de Afrikanska dockorna?

Sammanfattning? Svennebanan är en utmärkt person om HEN får gnälla på traditioner och ge lite pengar 1 gång om året.

God Jul för bövelen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: